:: Allahumma solli a'ala Saidina Muhammad

Bercinta hingga ke syurga.. Ameen

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, July 24, 2010

~Mari BerAMAL~

Ujung minggu nie agak memb*s*nkan. Selalunya ujung minggu saya, saya habiskan dengan melakukan xtvt bersama-sama sahabat-sahabat. Tapi kali ini tidak. Saya cuba mengatur masa saya supaya dapat digunakan dengan sebaiknya. Walaupun keseorangan di rumah sewa (memandangkan housemate saya memang akan pulang ke rumahnya di Puchong setiap ujung minggu) saya punya xtvt 'bebas'.

Saya menulis nie juga sekadar mengisi masa yang terluang, daripada terbazir begitu sahaja.. Sedar tak sedar hari ini sudah 12 Sya'ban. Tinggal 3 hari lagi nisfu Sya'ban.

Alhamdulillah.. kali ini saya tidak terlepas pandang..

Tadi sempat juga saya membelek satu buku nie yang tersimpan rapi di dalam kotak buku-buku saya..

Dalam buku nie ada banyak mengenai solat-solat sunat dan amalan ketika bulan Sya'ban. Kita selalu sangat berbicara mengenai amalan di bulan Ramadhan berbanding bulan-bulan lain.

Antara amalan khusus untuk nisfu Sya'ban:

  • >> Solat sunat nisfu Sya'ban selapas solat maghrib.
  • >>Baca Yasin
  • >> Doa nisfu Sya'ban.
  • >> Doa dipanjangkan usia supaya dapat terus beramal dan melakukan ibadah kepadaNYA..
  • >> Minta Allah tetapkan iman dan tambahkan rezeki.


~Selamat Beramal~

No comments:

"Al-Muhasibi : Tiap-tiap sesuatu ada nilainya, nilai manusia ialah akal dan nilai akal ialah sabar."