:: Allahumma solli a'ala Saidina Muhammad

Bercinta hingga ke syurga.. Ameen

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, June 30, 2010

~Pagi yang InDaH~

Pagi yang indah..

Bertolak ke tempat kerja seawal jam 6.30 pagi. Walaupun jarak antara rumah dengan tempat kerja tidaklah begitu jauh. Saya dan housemate sengaja memilih untuk keluar awal untuk mengelakkan “terjebak” dengan kesesakan jalan raya.

Saya yakin sahabat seperjuangan saya sedang giat melaksanakan aktiviti dakwah dan tarbiyah. Walaupun kita dilapangan yang berbeza, tetapi saya juga membawa misi yang sama, misi dakwah dan tarbiyah.

Hari ke tiga mengajar, agak tertekan dengan sikap sesetengah “anak-anak” yang sedikit “nakal”.

“Salam ateh.. tension la.. rasa nak berenti je” Saya menghantar sms kepada kakak saya. Memang agak tertekan. Seperti satu kejutan budaya kepada diri saya. Saya yang “berpakaian sebegini” mungkin dianggap “pelik” oleh “mereka”.

“Jadi guru, kena banyak bersabar.. umpama berjihad di medan perang. Carilah pendekatan supaya depa rasa seronok nak belajar agama…..kita yang kena faham mereka.. bukan mereka perlu memahami kita”

Terima kasih ateh…

Kakak saya memberi nasihat dan kekuatan kepada saya.. Saya masih menyimpan di peti inbox sms.. InsyaAllah.. Allah sentiasa bersama-sama kita..

Bersambung…

No comments:

"Al-Muhasibi : Tiap-tiap sesuatu ada nilainya, nilai manusia ialah akal dan nilai akal ialah sabar."